Sisustussuunnittelu
Sisustussuunnittelun lähtökohtana ovat aina asiakkaan toiveet. Toimivat ja asiakkaalle sopivat tilat luovat hyvinvointia, ohjaavat toimintaa ja mahdollistavat kohtaamisia. Suunnitteluamme ohjaavat vastuullisuus ja kestävyys. Asiakkaalle räätälöidyt ratkaisut kestävät aikaa ja käyttöä. Kohteissamme sisustus ja arkkitehtuuri täydentävät toisiaan niin, että lopputulos on enemmän kuin osiensa summa.
-
Konseptisuunnittelu
-
Tilasuunnittelu
-
Työympäristökehitys ja -suunnittelu
-
Käyttäjälähtöinen suunnittelu
-
Palvelumuotoilu
-
Opastesuunnittelu

Konseptisuunnittelu
Suunnittelemme asiakaslähtöisiä konsepteja muotoilun menetelmiä hyödyntäen. Konseptisuunnittelu on luovaa suunnittelua, jossa konseptin avulla määritellään toiminnalle suuntaviivoja.
Konsepteissa lähtökohtana on aina asiakas. Asiakasryhmän odotukset, toiminta, arvot ja tavoitteet ohjaavat suunnittelua. Vaikka konseptit, ja konseptityöpajat ovat välillä lennokkaita, suunnittelun tulokset ovat aina konkreettisia, asiakaslähtöisiä ja havainnollisia.


Tilasuunnittelu
Tilasuunnittelumme tuottaa näyttäviä tiloja, joissa käyttäjien toiveet ja tarpeet ovat etusijalla. Hyvin toimivat tilat ovat käyttäjilleen sopivia, inspiroivia ja toimivia. Tilasuunnitteluun kuuluu sisustussuunnittelua kuten projektinhallintaa, kaluste- ja valaistussuunnittelua sekä väri- ja pintamateriaalien suunnittelua.
Suunnittelumme nojaa vahvasti kestäviin arvoihin, kuten ekologiaan, etiikkaan, estetiikkaan ja ergonomiaan. Tilojen suunnittelussa paras lopputulos on kaunis ja viihtyisä kokonaisuus, joka on käyttäjälleen, ympäristölle ja ilmastolle kestävä ratkaisu.
Materials that offer low environmental impact
Työympäristökehitys ja -suunnittelu
Toimivat työympäristöt lisäävät viihtyvyyttä, tuottavuutta, innovaatioita, tukevat yrityksen brändiä ja rakentavat liiketoiminnan tarinaa. Työn teko, työympäristöt ja niihin liittyvät trendit ovat jatkuvassa muutoksessa.
Hyviä työympäristöjä on erilaisia ja tärkeintä on kehittää ja suunnitella juuri asiakkaan toimintaan ja arvoihin sopivia ratkaisuja, jotka kestävät aikaa. Muuttuvassa maailmassa ketteryys, muuntojoustavuus ja kestävät valinnat eivät mene pois muodista.


Käyttäjälähtöinen suunnittelu
Käyttäjälähtöisessä suunnittelussa, User-Centered Design UCD, perehdytään asiakaan toiveisiin, toimintaan, mieltymyksiin ja tulevaisuuden visioihin. Käyttäjänäkökulma on suunnittelun keskeinen lähtökohta ja mukana koko projektin ajan, alun määrityksistä aina käyttöönottoon asti.
Käyttäjälähtöisen suunnittelun vaiheet ovat ympäristön ymmärtäminen ja määrittäminen, käyttäjävaatimuksiin tutustuminen, suunnitteluratkaisujen tuottaminen ja ratkaisujen arviointi yhdessä asiakkaan kanssa.
Palvelumuotoilu
Palvelumuotoilu vastaa kysymykseen mitä, miksi ja miten. Palvelumuotoilussa ja -määrittelyssä tavoitteiden ei tarvitse olla vielä kirkkaasti selvillä, vaan suunnittelun, yhteystyön ja optimoinnin avulla siirrytään kohti projektia, sen suunnittelua ja toteutusta.
Palvelumuotoilun tehtävä on asettaa hankkeelle määrittelyt, arvot ja tavoitteet, niin että projekti etenee sujuvasti aikataulussa ja budjetissa.
Palvelumuotoilun tarkoitus on ensisijaisesti tuottaa arvoa. Arvoa asiakkaalle, projektille ja lopuksi käyttäjälle.


Opastesuunnittelu
Havainnolliset, selkeät ja informatiiviset opasteet ovat osa rakennettua ympäristöä. Toimivat opasteet luovat viimeisteltyä ilmettä ympäristöihin ja tiloihin, tekevät tiloista turvallisia, edistävät esteettömyyttä ja lisäävät käytettävyyttä.
Opastesuunnittelu on graafista suunnittelua, joka ottaa aina huomion tilan ominaisuudet, eri käyttäjäryhmät ja toiminnallisuudet. Suunnittelun tavoitteiden mukaisesti opasteet voivat olla voimakkaita tilaelementtejä tai eleettömiä ohjeistuksia. Suunnittelussa huomioimme aina myös järjestelmän toteutuksen, päivitettävyyden ja huollon.
Asiakkaitamme
